Dnia 28 lutego klasa I C, w towarzystwie Pani Bożeny Dobczyńskiej, wyruszyła w ekscytującą podróż do Biblioteki Pedagogicznej. Atmosfera napełniona była oczekiwaniem na nowe doznania i głębsze zrozumienie własnego umysłu. Na terenie biblioteki uczniowie zostali poddani różnorodnym ćwiczeniom, które angażowały obie półkule mózgu. Rozpoczęli od zadania, które wymagało używania obu rąk jednocześnie. Ta prosta czynność pobudziła ich zdolności koordynacyjne i skłoniła do synchronizacji obu stron mózgu.

 

Następnie przyszła kolej na niezwykłe wyzwanie ruszania wszystkimi kończynami jednocześnie, ale w różnych kierunkach i konfiguracjach. To zadanie nie tylko rozbudziło ich kreatywność, ale również sprzyjało integracji sensorycznej, co miało istotne znaczenie dla harmonijnego wykorzystania półkuli lewej i prawej mózgu.

Zaprezentowano uczniom technikę, która polegała na zapamiętywaniu informacji za pomocą siły „żywych obrazów”- tworzonych w umyśle, które składają się na oryginalną i detaliczną historyjkę, ułatwiającą przypomnienie sobie wszystkiego w odpowiedniej kolejności. Narzędziem generowania interesujących opowieści jest wyobraźnia i skojarzenia, które uczniowie wypracowywali podczas stosowania tej techniki.

Nie można zapomnieć o przedstawieniu metody "Pomodoro", która skupiała się na skoncentrowanej pracy przez określony czas, z krótkimi przerwami. Ta metoda nie tylko pomagała w efektywnym zapamiętywaniu informacji, ale również aktywowała zarówno logiczną, jak i kreatywną część mózgu.

Warsztaty z technik mnemonicznych były eskapadą po arkanach ludzkiego umysłu. Uczniowie nie tylko przekraczali granice swojej wyobraźni, ale także rozwijali umiejętności niezbędne do skutecznego funkcjonowania w dzisiejszym świecie. Była to podróż, która generowała wiedzę o pontencjałach mózgu i jego tajnikach. Doświadczenia te na pewno zostaną zapamiętane i wykorzystane przez nas w naszej edukacji.

Julia Jońska kl. IC